VÆLG SPROG:
Indkøbskurv: Du har 0  vare i kurvenGÅ TIL KASSEN
Bedste produkter, service og priser
Kundeservice 75 26 95 00
Kæmpe udvalgSikker betalingHurtig levering

DET OPGRADEREDE TESLA-DÆK - GOPRO / FRIGUS EV ICE 3 - ER KRAFTIGT FORSTÆRKET TIL AT BÆRE VÆGT OG MOMENT

Mange Tesla-chauffører oplever, at bilens gode køreegenskaber forsvinder, når du sætter vinterhjulene på.

Tesla-modellerne er relativt tunge biler med enormt kraftigt drejningsmoment, og præstationsmodellerne kan i praksis revne dækket delvist i stykker.

Karkasse og gummi kan blive beskadiget over tid, og dækket bliver vaklende og ustabilt.

Dæk med den blødeste gummi har også tendens til at svinge mere i vejoverfladen end dæk med hårdere gummi, men nu viser det sig (efter en masse informationsindsamling), at den faktiske stivhed af dækstammen og skuldrene også er vigtige.

Det er almindeligt kendt, at bilen slingrer på vejen med de velkendte dækmærker med blødt gummi, men det er ikke kun den bløde gummi, der forårsager ustabilitet på asfalten, også stivhed i karkasse og dækskuldre er vigtigt.

Dækstammen på GOPRO / FRIGUS EV ICE 3 er væsentligt mere stiv end alle andre dækmærker.

Det skyldes bla at der er extra mange materialer i et Gopro / Frigus dæk end feks Bridgestone eller Michelin, som har færre materialelag.

Gopro / Frigus indeholder Tread 2 polyester, hvilket betyder at der er to radiale kropslag af polyestersnor støbt ind i gummiet under slidbanens midterlinje. Derudover angiver "2 steel + 2 nylon", at der er to bælter af vinklet stålsnor og 2 lag af periferisk hætte nylonsnor. Sidewall 2 polyester angiver, at dækket har to radiale kropslag af polyestersnor i hver sidevæg på de bredeste punkter af dækkets sektionsbredde. (Sektionsbredden er afstanden mellem dækkenes indre og ydre sidevægge). De to polyester sidevægslag er en fortsættelse af de samme to polyester kropslag under slidbanens midterlinje.

Konklusionen er, at det bedste vinterdæk til Tesla-modellerne og lignende elbiler (Taycan, Etron, osv.) er dæk med både stiv karkasse og dækskuldre, hvilket opretholder de køreegenskaber / stabilitet, du har med de bedste sommerdæk.

Når det kommer til reduceret risiko for akuaplaning, skal vinterdækket have samme dækprofil som et sommerdæk med 4 langsgående dræningskanaler.

For at dækket fungerer godt som vinterdæk på hårdpakket sne og is, skal dækket have blødt gummi og mange lameller, men også gummi, der ikke hærder over tid.

En extra sidegevinst er miljøet, og du kan reducere de miljøskader et bildæk forårsager, da Gopro / Frigus dækket udsender meget mindre gummistøv for hver kørt kilometer sammenlignet med de velkendte dækmærker, der dominerer vejene i dag.

Det gummistøv, der ender i naturen, skal være nedbrydeligt naturgummi i stedet for plastgummi (fuldt syntetisk gummi), der dræber livet i havet.

Ikke desto mindre skal dækket stadig have blødt gummi, der griber godt nok på is og hårdpakket sne, og det gør Gopro / Frigus.

Støjmæssigt ligger Gopro / Frigus også rigtig fornuftig med en max dB grænse på kun 68 dB.

Den øvrige mærkning er C for brændstof og C for aquaplaning.

Vi har selv testet støjniveauet på Gopro / Frigus.

Det gjorde vi sammen med akkrediteret dB måleudstyr i samarbejde med 2 FDM instruktører på FDM Jyllands ringen.

Støjmålingen blev målt inde i bilen på samme sted !

Samme underlag og alle hjulsæt kørt til med hver sæt 800 km.

Frigus sætter både Michelin og Hankook vinterdæk til vægs og også Michelin sommerdækkene med lavere støjniveau !

Sicu star møtrik M14x1,5x34 sort, specielt til tesla(792)Sicu star møtrik M14x1,5x34 sort, specielt til teslaPå lager 
 

Kun 599,-

Sicu star møtrik M14x1,5x34 elgalv., specielt til tesla(793)Sicu star møtrik M14x1,5x34 elgalv., specielt til teslaPå lager 
 

Kun 599,-